NZ Vakantie 2002

17 September 2002

De Reis naar New Zealand

We vertrokken uit Spijkenisse om 6:00. Om 08:00 waren we op schiphol, waar het vliegtuig om 11:50 zou vertrekken. Na een vlucht van 12 uur waren we om 23:30 (nederlandse tijd, 06:30 daar) in Singapore aangekomen. Waar het buiten vies heet was nl 32 Graden en binnen lekker nl 24 Graden. Na dertien uur op het vliegveld te hebben rondgehangen ,12:30 nederlandse tijd, 20:00 daar zonder te slapen was het in het vliegtuig snel gebeurd… De reis van Singapore naar New Zealand viel mee, het was maar negen uur vliegen, met een wind in de rug van 250 Km per uur (zonder geflitst te worden). De meeste hebben geslapen onderweg, de rest werd wakker gehouden door de overige passagiers..
Om 10:15 (NZ) geland in New Zealand.. Daarna moesten we nog door de douane, De Rokers hadden met elkaar 74 pakjes shag, dit is dan 3.7 Kilo Tabak, dus kan je na gaan wat er in de koffers zat daar je maar 20 Kilo bagage mee mag nemen…
Na een poging zo aardig mogelijk over te komen is het toch gelukt om de douane zo gek te krijgen dat alles mee mocht zonder ervoor te betalen..
We werden keurig opgehaald door jimmy.. Door het geval met de douane is mijn moeder totaal vergeten de grond te kussen bij aankomst..
Zo gauw we buiten waren werd de eerste sigaret direct opgestoken, hierdoor moest jimmy moest dus even geduld hebben, maar die had net een airport-steak op (Mc Donalds dus).
Na een toeristische rit naar het hotel hebben we even lekker op de kamer ontspannen, Hier waren we dan ook wel aan toe na maar 6 uur slapen over de gehele vlucht…

Onze eerste indruk van Auckland was dat we niet zeker waren of we ergens in azie waren beland, er blijken 40.000 studenten uit Aziatische landen rond te lopen.. Volgens ons liepen ze allemaal in de zelfde straat als wij….

S’avonds gegeten in de skytower, het blijkt als je er reserveert dat je geen toegang hoeft te betalen om een rondje bovenop rond te lopen, en we blijven Nederlanders dus slaan dat natuurlijk niet af, dit in plaats van 15 $NZ te betalen per persoon..
Het uitzicht was fantastische met alle lichtjes..
Hierna zijn we totaal afgeserveerd terug gegaan naar het hotel om wat slaap in te halen..

Cafe Amsterdam op Schiphol
Het Vliegtuig op Schiphol
Natuurlijk werd er na 12 uur niet roken direct de enige rookruimte in het pand bezocht..
Het vliegtuig op Singapore
Direct werdt het toestel in orde gemaakt voor zijn volgende vlucht..
Natuurlijk was er ook nog een ruimte waar je buiten mocht roken alleen was het daar 32 Graden en binnen een behaagelijke 24 Graden.. (deze foto is gemaakt op een spiegelglas)
De zonnenbloem tuin
Dit was tevens de rookruimte buiten..
het Vliegtuig van Singapore naar Auckland
Dit is een slag groter dan die van Amsterdam naar Singapore ook al leek het niet zo door de extra stoel in het midden
De hotelkamer
Hier een fototje van de keuken in het hotel, deze had een simpele keuken, de andere had een volledige keuken met zelfs een vaatwasser..
Sky Tower 1
Dit is de skytower dan (voor ons nu live) gezien vanaf het hotel, we waren s’middags ook al even wezen kijken maar omdat het bewolkt was hadden we besloten om er niet op te gaan (intree was NZ$ 15,-)
Sky Tower 2
Sky Tower 3
Had een volledige foto kunnen zijn, maar de belichting van de toren gebeurd vanaf de grond, en deze geven de ramen de blauwige gloed, tevens hangt er z’n exit bordje wat lekker reflecteert maar het effect is er..
Onderweg terug naar het hotel kon ik het toch niet laten om nog een foto te maken..(sluitertijd is 15 sec)